23948sdkhjf

Dagrofa-kæde vinder flest nye kunder, viser ny markedsanalyse

En ny måling i det såkaldte Consumer Panel Services GfK Market Index for Danmark og det danske dagligvaremarked viser, at særligt én Dagrofa-kæde excellerer i denne tid med at skaffe nye kunder i kædens butikker. 

Og samlet set er Dagrofa-koncernen også vundet frem på antallet af nye kunder. 

Fakta om Dagrofa

  • Dagrofa har over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark 
  • Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb 
  • Dagrofa ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er leverandør til restauranter, hoteller og kantiner
  • Dagrofa-koncernen har i alt over 14.000 medarbejdere

Kilde: Dagrofa

Det er dog i særdeleshed Meny-kæden, med kædedirektør Richo Boss i spidsen, der trækker det tungeste læs, viser analysen. 

Det skriver Dagligvarehandlen

- Meny viser reel styrke med positive indeks på tværs af alle parametre og er det eneste supermarked i analysen, der gør det. Kædens kundebase vokser mest blandt de store supermarkeder, siger Peter Palmquist, som er Senior Research Consultant i Consumer Panel Nordics. 

Meny scorer index 110 i kategorien 'indtrængning', som kan oversættes til evnen til at skaffe nye kunder. Til sammenligning taber de to konkurrenter på markedet for supermarkeder, SuperBrugsen og Føtex, kunder fra deres kundebase, viser analysen. 

- Det er glædeligt, at vores hårde arbejde bærer frugt. Vi lægger os i selen hver dag, for at give kunderne en god oplevelse i Meny og for at sikre gode madoplevelser og kompetent rådgivning. Det lønner sig heldigvis. Jeg er også sikker på, at alle madarbejdere i Meny i dag går rundt med et smil på læben, fordi de ser, at deres indsats betaler sig, siger Richo Boss i en kommentar til analysen ifølge Dagligvarehandlen

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.723